POJMY A DOJMY

Ráda bych uvedla na pravou míru jednu věc, na kterou často narážím v komentářích, v e-mailech, na různých besedách, i v osobních rozhovorech. Jde o to, že lidé často směšují vegetariánství nebo veganství a zdravou výživu. Pro většinu vegetariánů a veganů je prioritou minimalizace utrpení, soucit a láska ke zvířatům. Pro člověka stravujícího se podle zásad zdravé výživy je prioritou jeho vlastní zdraví. Tyto dva způsoby stravování se mohou prolínat, třeba v osobě vegetariána ze zdravotních důvodů. Na druhou stranou se nikdy nemusí ani potkat, existuje totiž cosi jako junk veggie. Pro mě osobně je prvořadé co nejméně ubližovat, i když na mé stránce a v knížkách najdete množství zdravých receptů. Zjistila jsem, že se se zdravým jídlem cítím lépe a proto vařím spíš zdravěji. Rozhodně se ale nepovažuji za osobu, která může někomu radit ohledně výživy, na tohle jsou jiní odborníci. Já se s vámi pouze dělím o své recepty, názory a nápady, které nemám podložené příslušným vzděláním. A budu to dělat dál, pokud to bude vás a mě bavit :)


4 komentáře:

  1. Baví :-) díky vám jsem si uvědomila, co vše se za mléčnými produkty skrývá a velmi jsme je u nás v rodině omezili. Děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za zpětnou vazbu, která je navíc velmi pozitivní! :)

      Vymazat
  2. Snad všechna zvířata netrpí. Znám několik farmářů v okolí, kteří svým zvířatům nijak neubližují, přesto jsou chovaná na mléko a maso.
    Mne baví vaše recepty,baví mne vařit zdravěji, využívat více možných variant a vracet se k často opomíjeným či zapomenutým potravinám. Mně spíše vadí množství používané chemie v potravinovém řetězci, neopodstatněné množství potravin v obchodech, které se nedá ani lidmi sníst a že se potravinami neskutečně plýtvá.
    Nejsem vegetariánka, myslím si, že člověk je "všežravec" a tak by i to maso (pokud se konzumace nepřehání) mělo v jeho jídelníčku být. Ale to je zase jenom můj názor a vždy respektuji názory těch druhých. Každý má svou volbu.
    Alena

    OdpovědětVymazat