MODŘÍN

Nejúčinnější je balzám z pryskyřice, ale používá se i kůra a vrcholky mladých větviček. Jako u většiny jehličnanů, užívají se léčivé silice modřínu k léčbě zánětů dýchacích cest. Inhaluje se balzám nakapaný do horké vody nebo se mladé výhonky prosypávají cukrem a vyrábí se z nich sirup, podobně jako u smrku. Kašel a nachlazení dokáže zmírnit kulička pryskyřice, kterou žvýkáme.
Odvar z větviček a jehličí je účinný při revmatismu a dně jako koupel.
Vnitřně modřín posiluje ledviny, ale pouze v malých dávkách, ve velkých je naopak dráždí.
V době morových a jiných epidemií se modřínem vykuřovalo, v jeho blízkosti se nikdy nemá klít, ctí se tak bytostná čistota tohoto krásného stromu. Dokonce se modříny vysazovaly jako ochranný pás proti požáru, modřínový les podle magických praktik oheň nepustí dál.
Modřín se téměř blíží listnatým stromům svou individualizací, bývá sídlem dobrých, jemných bytostí a můžeme pod ním cítit jejich mír.




více ZDE

1 komentář:

  1. Moc krásné. Modříny miluji, hrála jsem si mezi nimi jako malá, když jsem byla u babičky a neměla jsem tam kamarády. Většinu času jsem tak trávila v lese. Moc ráda na ty časy vzpomínám :-). A vy jste mi tak v pondělí ráno zprostředkovala tu vůni a příjemný pocit, který mám v sobě uchovaný. Děkuji!

    OdpovědětVymazat