KULIČKY S GOJI

Už jste vyzkoušeli podobné dezerty? Zkuste je udělat v neděli místo bábovky, uvidíte, že si je oblíbíte :)
Goji neboli kustovnice čínská je údajně nejzdravější ovoce na světě, roste na trnitých keřích a u nás ji známe v sušené podobě, ale lze ji pěstovat i v našich zahradách. Obsahuje množství vitamínů a stopových prvků, pomáhá při alergiích, kožních a kloubních onemocněních, protože podporuje činnost jater a ledvin, posiluje obranyschopnost, snižuje krevní tlak a pomáhá povzbudit unavené oči.
Javorový sirup se získává z mízy cukrového javoru, čím je světlejší, tím jemnější je jeho chuť. Je zdravou alternativou cukru, sladí více než cukr a navíc působí blahodárně na organismus, zvláště při různých detoxikačních kůrách. Obsahuje vitamíny skupiny B, různé aminokyseliny a stopové prvky.
Večer namočíme 100 g slunečnicových semínek, druhý den je přecedíme a propláchneme. Do mixéru vložíme slunečnici, 100 g strouhaného kokosu, 50 g goji, 4 lžíce javorového sirupu a 3 lžíce rozehřátého kokosového oleje. Rozmixujeme dohladka a tvarujeme kuličky, které necháme ztuhnout v chladu.



více ZDE

2 komentáře:

  1. Neuměla jsem si představit mixovat poměrně tvrdou kustovnici, a tak jsem ji večer propláchla, přecedila a v misce (bez vody) ji nechala do rána uležet, tj. změknout. Ráno šla do mixéru spolu s ostatními ingrediencemi, jen jsem dala poloviční množství kokosu a javorový sirup jsem nahradila šťávou z půlky pomeranče a lžičkou medu. Po umixování jsem směs dala do mísy a zahustila jemnými ovesnými vločkami (cca 50g) a lžící mletého lněného semínka. Kuličky se pěkně tvarovaly, i po ztuhnutí jsou krásně vláčné a chutnají úžasně ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se přiznat, že goji už jsem párkrát zkoušela a jako takové mi teda moc nechutná. Všem okolo mě ano, ale mně prostě ne. Na druhou stranu vím, jak je zdravé, tak se ho do sebe snažím dostávat alespoň v podobě doplňku stravy. :)

    OdpovědětVymazat