SLADKÝ MERUŇKOVÝ CHLEBÍČEK

V míse promícháme 100 g najemno pomletých ovesných vloček, 50 g třtinového cukru, 100 g pokrájených sušených meruněk, 40 g nasucho opražených a nahrubo nasekaných mandlí a 100 g loupaného konopného semínka. Zalijeme 100 ml domácího ovocného (třeba rybízového) sirupu rozmíchaného s 200 ml vody, promícháme a necháme půl hodiny nabobtnat. Přidáme 120 g celozrnné špaldové mouky, lžičku kypřicího prášku a půl lžičky soli. Vypracujeme těsto, které vložíme do vymaštěné chlebíčkové formy. Povrch posypeme sekanými ořechy. Pečeme při 170 stupních hodinu.



více ZDE

1 komentář:

  1. Výborný šťavnatý chlebíček, který jsem výživově povýšila, tj. doplnila o další semínka a oříšky i jiné druhy mouky: Vynechala jsem cukr, protože jsem vodu nahradila dom. jablečným moštem, mandle jsem namíchala s lískovými oříšky a dýň. semínky, konopná semínka jsem zase namíchala s mletou slunečnicí a lněným semínkem, špaldovou mouku (50g) jsem smíchala s jahelnou (40g) a rýžovou moukou (30g), a před pečením jsem chlebíček posypala mákem :-)

    OdpovědětVymazat